Brojne su religije, ali je samo jedan Spasitelj – Isus Krist

Drugi vatikanski sabor u svojoj je deklaraciji Nostra aetate (Naše doba), u svojim brojevima 2-4, jasno dao do znanja da Katolička Crkva poštuje sve nekršćane, zato što se u svakoj religiji nalazi nekakva klica spoznanja Boga i nastojanje oko moralnoga života, no uz to svakako valja imati na umu da smo pozvani poštovati druge, ali ljubiti svoje. Tako možemo i trebamo imati poštovanje prema politeistima, jer “Katolička Crkva ne odbacuje ništa što u tim religijama ima istinita i sveta” (NA 2), posebno smo pozvani poštovati Židove, jer nas s njima vezuje cijeli Stari zavjet, a stupovi Crkve – apostoli – stasali su upravo u toj religiji. Također, trebamo imati poštovanja prema muslimanima, jer i oni barem djelomično priznaju evanđelja, zatim, iako Isusa ne priznaju Bogom, priznaju ga prorokom, štuju Blaženu Djevicu Mariju, itd.

U sličnom svjetlu možemo reći da Katolička Crkva poštuje i pripadnike drugih kršćanskih Crkava, jer nas s njima vezuje vjera u Isusa Krista. Zato je važno s njima razvijati ekumenizam, a s pripadnicima drugih religija međureligijski dijalog.

No, u svemu tome valja paziti da ne dođe do sinkretizma, do spajanje više ili svih religija u jednu, unutar kojih bi kršćanstvo i katoličanstvo postali tek jedna od mogućih ponuda ili bi se njihova posebnost potpuno izgubila. Drugim riječima, kada govorimo o odnosu prema ostalim religijama, uvijek valja imati na umu da nas je samo Krist otkupio i da, iako poštujemo pripadnike drugih religija, ne prihvaćamo ono što njihove religije naučavaju, odnosno da priznajemo kako u njima prosijevaju zrake istine, ali nemaju puninu, jer je ona sadržana samo u Božjoj Objavi u Isusu Kristu.

Također, kada govorimo o odnosu Katoličke Crkve prema pravoslavcima i protestantima, valja imati u vidu gradaciju po kojoj se može reći kako su između katolika i pravoslavaca u pitanju vjere relativno male razlike, ali s obzirom na ustrojstvo prilično velike, te da nas s protestantima, koji su odbacili sakramente i u mnogim vidovima izokrenuli dotadašnje kršćanstvo, puno toga razdvaja. Zato i njih poštujemo, ali i držimo do važnosti nauka Katoličke Crkve, svjesni da se on ne smije ugrožavati i obezvrjeđivati nikakvim sinkretističkim oblicima ekumenizma i međureligijskog dijaloga. U tom svjetlu, deklaracija o jedincatosti i spasenjskoj univerzalnosti Isusa Krista i Crkve – Dominus Iesus (2000.), naslanjajući se na dogmatsku konstituciju o Crkvi Drugog vatikanskog sabora – Lumen gentium, br. 8, poučava da se “postojanje Kristove Crkve, unatoč podjelama među kršćanima, nastavlja u punini samo u Katoličkoj Crkvi” (DI, br. 16).


Svi nastavni materijali za 1. razred SŠ

1. Uvod u nastavni plan i program

2. Životna pitanja i odgovor vjere

3. Upoznaj samoga sebe kao dijete Božje

4. Smisao života u svjetlu Božje ljubavi

5. Kršćanska vjera je odgovor na traženje smisla života

6. Živjeti odgovorno svoje kršćanstvo

Ponavljanje 1. nastavne cjeline i provjera znanja

7. Vjera je iskonska ljudska potreba

8. Čovjek je po naravi religiozan

9. Kršćanstvo u kontekstu razvoja religija

10. Politeističke religije i Katolička Crkva

Ponavljanje i provjera znanja

11. Židovstvo – objavljena monoteistička religija

12. Kršćanstvo – religija utjelovljene Božje Riječi

13. Islam – monoteistička religija koja priznaje Krista prorokom, ali ne i Bogom

14. Brojne su religije, ali je samo jedan Spasitelj - Isus Krist

15. Ponavljanje gradiva i provjera znanja

16. Kršćanska Objava i njezino prenošenje

17-18. Sveto Pismo – pisana riječ Božja

19. Svetopisamski govor o Bogu

20. Sveto Pismo u životu kršćana

21. Ponavljanje gradiva i provjera znanja

22. Isus – povijesna osoba

23. Isusov lik

24. Navještaj kraljevstva Božjega

25. Kristovo otkupiteljsko djelo

26. Isus Krist – pravi Bog i pravi Čovjek

27. Zajedništvo s Kristom – životno iskustvo ljubavi Božje

28. Ponavljanje gradiva i provjera znanja

29. Prirodoznanstvena tumačenja nastanka svijeta i učenje Katoličke Crkve

30. Posebnost svetopisamskog govora o stvaranju

31. Svetopisamsko tumačenje stvaranja svijeta i čovjeka

32. Odnos vjere i znanosti

33. Ponavljanje gradiva i provjera znanja

34. Provjera znanja

35. Zaključivanje ocjena